Oefentherapie Mensendieck

Oefentherapie Mensendieck in Leeuwarden, De Westereen, Buitenpost en Oosterwolde helpt u wanneer bewegen u inspanning kost of zelfs pijn doet. Oefentherapie Mensendieck is een therapie waarbij u inzicht krijgt in uw eigen specifieke bewegingspatroon en klachten voorkomt, verhelpt of verlicht.

We gaan praktisch aan de slag en kijken gericht naar de bewegingen die u dagelijks maakt. Vervolgens leert u uw houding en beweging veranderen en verbeteren. U zult gedurende de oefentherapie merken dat uw manier van bewegen, uw houdings- en bewegingsgedrag veranderen waardoor u gemakkelijker beweegt.

Na afloop van de behandeling bent u naast een kenner van uw eigen lichaam ook uw eigen behandelaar. U zult daardoor minder snel terugvallen in het behandelcircuit.

Mensendieck voorkomt en verhelpt pijnklachten

Door een zwaar fysiek beroep en/of een eenzijdige fysieke belasting loopt u meer risico op overbelasting. Ook specifieke groepen zoals ouderen, zwangere vrouwen, musici en kinderen zijn kwetsbaar. Oefentherapie Mensendieck richt zich op het verhelpen of verlichten van pijnklachten én op het voorkomen van daarvan.

Mensendieck leert omgaan met chronische pijn

Oefentherapie Mensendieck heeft een speciaal programma ontwikkeld voor mensen met chronische pijnklachten. Deze therapie is gericht op het behoud van kwaliteit van leven. U leert hoe u het beste met klachten, die uit uw aandoening voortkomen, om kunt gaan. De oefentherapeuten Mensendieck streven naar een afname van pijnklachten of een beperking daarvan.